Medlemsinfo

Oversigt

Systemer og Kommunikation

Holdsport

Vi benytter Holdsport til den daglige kommunikation og administration. Det er bl.a. her du:

Hvis du ikke allerede har hentet Holdsport-app’en, finder du den her:

Vi har også en Facebook-gruppe for aktive medlemmer, hvor vi løbende kommunikerer nyheder og tiltag i klubben. Derudover er gruppen et godt sted at starte, hvis du vil ud at spille en dag, og har lyst til selskab fra andre medlemmer. Ved indmeldelse modtager du invitation til gruppen via din email. Skulle du ikke have modtaget invitation, kan du altid tage fat i én fra bestyrelsen.

Klubaftner

Som medlem er du altid velkommen til de ugentlige klubaftner.

Fra Marts til September dyster vi hver onsdag med og mod hinanden, på en af vores baner i plantagen eller gymnasieparken.
I vintersæsonen fokuserer vi endnu mere på teknikken, og træner på lys-/kunstgræsbane.
Har du endnu ikke dine egne discs, kan du gratis låne disse af klubben.

Du kan altid bruge klubkalenderen på Holdsport, til at holde dig opdateret om klubaftner og arrangementer.

Medlemsfordele

Rabataftaler

Som medlem af Skive Disc Golf Klub får du rabat, når du handler hos vores klubpartnere. For 2023-sæsonen har vi indgået aftale med Disctree.dk, hvor du sparer 10% på alle ikke i forvejen nedsatte produkter.

Rabatkoden findes på opslagstavlen på Holdsport, eller kan oplyses af ét af bestyrelsesmedlemmerne.
HUSK: Rabatkoden må kun bruges af dig som medlem!

Lån discs og udstyr

Klubben råder både over en række begynder-sæt og mobile kurve, som efter aftale kan lånes, hvis du f.eks. vil træne hjemme i haven, eller skal lave disc golf til familiefesten.  Udlån sker efter aftale med et bestyrelsesmedlem.

Dansk Frisbee Sport Union

For at kunne deltage i mange af de officielle danske turneringer – bl.a. Danish Tour og Danmarksmesterskaber – skal man være medlem af Dansk Frisbee Sport Union (DFSU).
Som medlem af Skive Disc Golf Klub, er du også automatisk medlem af DFSU, og kan derfor spille med i alle de turneringer du har lyst til.
Ønsker du at spille sanktionerede events og få en såkaldt "rating" for dine runder, kræves dog også et PDGA-medlemsskab.

Disc Golf på Konkurrenceplan

Der er rig mulighed for at dyrke disc golf på konkurrenceplan i Danmark, takket være et stort udvalg af turneringer, både lokalt og nationalt. Turneringer kan enten være sanktionerede- eller ikke-sanktionerede. Sanktioneret betyder her, at turneringen foregår efter den professionelle hovedorganisations retningslinjer, samt at resultaterne indrapporteres og påvirker en spillers ”rating” (se herunder).

Professional Disc Golf Association

Professional Disc Golf association (PDGA) er disc golfens hovedorganisation på verdensplan. Organisationen har pt. mere end 200.000 medlemmer i 54 lande. PDGA er det styrende organ for sporten og sanktionerer konkurrencer for spillere på alle niveauer.

I modsætning til Dansk Frisbee Sport Union, som du automatisk bliver medlem af ved indmeldelse i Skive Disc Golf Klub, er det valgfrit om man vil være medlem af PDGA. Det er dog et krav, hvis man ønsker at:

Det koster 20 USD om året for amatører og/eller juniorer (under 18) – altså ca. 130 kr.  Er man professionel og ønsker at deltage i de helt store turneringer (U.S. tour, majors etc.) koster et pro-medlemskab ca. 30$ - altså ca. 200 kr. Der er dog ingen events i Danmark endnu, som kræver et pro-medlemskab.

Bemærk at PDGA-medlemsskab IKKE er en del af dit Skive Disc Golf-medlemsskab.

Du kan melde dig ind i PDGA her:

PDGA-sanktionerede turneringer & ratings

PDGA-rating systemet er udviklet af PDGA, for bedre at kunne identificere spilleres aktuelle niveau for – på en fair måde – at kunne gruppere spillere i de rigtige divisioner. Det er kun medlemmer af PDGA, der har mulighed for at opnå og få reguleret deres PDGA-rating. Forudsætningen for at få en rating er altså, at…

Alle fuldførte runder spillet i sanktionerede turneringer tæller og indregnes i din rating. I praksis, måles den som et gennemsnit af de seneste sanktionerede runder du har spillet. Du kan finde mere info om PDGA-rating systemet og se aktuelle ratings på PDGA’s egen hjemmeside:

Divisioner

Player rating systemet bruges altså primært til at kunne sammenligne spilleres niveau indbyrdes, og derved sikre at man kommer til at konkurrere i den division, der bedst passer ens niveau. Bemærk dog, at det i mange turneringer er muligt at deltage i top-divisionerne, selvom man har en lavere rating. Det gælder ikke den anden vej; altså hvis man har en høj rating, kan man ikke deltage i de lavere divisioner, hvilket jo giver god mening.

De fleste turneringer opererer med nogle eller alle af disse divisioner:

Disc Golf Metrix

De fleste turneringer i Danmark håndteres via hjemmesiden DiscGolfMetrix. Det er her du finder information om alle turneringerne og tilmelder dig:

www.DiscGolfMetrix.com

For at kunne bruge DiscGolfMetrix, skal du først oprette en profil. Det er ganske gratis.
Husk at vælge ”Skive Disc Golf” som din klub, under dine profiloplysninger. Har du brug for hjælp til oprettelsen, kan du altid tage fat i ét af bestyrelsesmedlemmerne.